HOME

krabbels........

archief krabbels

  • krabbels april 2013
  • krabbels september 2013
  • krabbels oktober 2013
  • krabbels november 2013
  • krabbels december 2013
  • krabbels maart 2014
  • krabbels januari 2013
  • krabbels februari 2013
  • krabbels maart 2013
  • krabbels7 februari 2014

    Kleindochter
    Onze jongste kleindochter is nu ongeveer dertien maanden. Sinds een paar maanden loopt ze. Nu heeft ze energie over om de taalontwikeling op gang te laten komen. Na het brabbelen komen de eerste woordjes. Van de week kregen we een filmpje, waarop duidelijk te horen was: kikker en opa!
    Opa belooft de kleinkinderen altijd een bijdrage voor hun spaarpot, als ze voor de eerste keer "opa" zeggen.
    Dus dat was kassa!!!

    krabbels4 februari 2014

    Mijn oog
    Inmiddels is het al weer bijna twee weken geleden, dat ik voor de derde keer aan mijn oog werd geopereerd.
    Gisteravond voor controle in het Oogziekenhuis teruggeweest.
    Over het algemeen zag het oog er aardig uit. De olie zat goed of zijn plaats en de oogdruk was goed.
    Toch was de arts niet geheel tevreden. Het netvlies zat niet helemaal strak in het oog. Aan de onderzijde zaten wat rimpeltjes.(volgens de arts veroorzaakt door littekenweefsel) Dat zal bij de volgende operatie eind april gladgemaakt worden.
    Intussen moet ik goed in de gaten houden of het netvlies niet loslaat. Dat merk je als er een soort zwart gordijn over het oog of een deel van het oog valt. Dan moet ik binnen 24 uur weer aan het oog geholpen worden.
    Ook kreeg ik nieuwe druppels om de oogdruk laag te houden. Als je de bijsluiter leest, kan je allerlei vervelende bijverschijnselen krijgen. Mijn vrouw is daar niet gerust op en wil nog een keer contact met Het Oog opnemen.
    Begin maart moet ik voor een nieuwe controle terugkomen.

    krabbels29 januari 2014

    Jij ziet, jij ziet, wat ik niet zie (2)
    Of hoe het zicht uit mijn rechteroog verdween.

    In oktober merkte ik dat ik steeds waziger begon te zien. Vooral met mijn rechteroog.
    In het begin denk je nog dat het aan je bril ligt en poets je die de hele dag schoon. Het bleek echter niet aan mijn bril te liggen. De glazen zagen er keurig schoon en helder uit.
    Dus maar een afspraak met de oogarts gemaakt. Drie december kon ik daar terecht. Uit onderzoek van mijn ogen, bleek dat het zicht van beide ogen prima was. Alleen dreven er in het rechteroog wat vliesjes, die af en toe voorbij de gele vlek schoven, waardoor ik wazig zag.
    binnenoog[1] (37K) Ik kreeg desinfecterende zalf voorgeschreven. Dat zou het probleem oplossen. Half maart moest ik voor controle terugkomen.
    Zaterdag 28 december was ik achter de computer aan het werk. Het viel toen op dat ik opeens een stuk waziger zag.
    Mijn vrouw zei dat ik mijn goede oog moest afdekken en kijken hoe ik dan zag. Ik bleek zeer wazig te zien en een zeer beperkt blikveld te hebben.
    Dus de Huisartsenpost gebeld. De dienstdoende arts constateerde inderdaad een beperkt blikveld en vermoedde dat er sprake van was dat het netvlies losliet. Hij nam contact met op met de dienstdoende oogarts. Die wilde me zien. Daarvoor moesten we naar een dependance van het ziekenhuis. Het duurde niet erg lang voor de oogarts arriveerde. Na onderzoek constateerde hij een losgelaten en gescheurd netvlies en de verplaatsing van de gele vlek. (het brandpunt van je oog) De oogarts nam voor overleg contact op met het Oogziekenhuis in Rotterdam. Er werd een afspraak gemaakt voor nader onderzoek in genoemd ziekenhuis. De volgende dag moesten we ons daar om 9.00 uur melden.
    Tegen negenen waren we in Het Oog in Rotterdam (1). Na lang wachten werd ik opnieuw onderzocht met dezelfde eerder genoemde conclusie. De dienstdoende oogarts meldde me aan voor een operatie in de komende week. De volgende dag zou ik daar meer van horen. Op maandag wordt altijd de weekplanning gemaakt.
    Maandag 30 december werd ik gebeld dat ik voor a.s. vrijdag was ingepland voor een netvliesoperatie. Op donderdag moest ik me melden voor een pre-operatie onderzoek: Dat hield in een hartfilmpje maken, een gesprek en onderzoek door een anesthesisteloog en een gesprek met een verpleegkundige.(Het oog 2.
    Op donderdagavond werd ik gebeld, dat de operatie in verband met een spoedbehandeling niet door kon gaan en verschoven was naar maandag 6 januari.
    We moesten ons die dag om half acht in Het Oog melden.(3)Dat betekende al om half zes opstaan.
    De operatie ging onder volledige narcose en verliep goed. Om een uur of half vier konden we het ziekenhuis verlaten.
    De volgende dag moesten we om 11.00 uur weer terug zijn in het ziekenhuis. Daar krijg je eerst een uitgebreide voorlichting over het wel en wee van een netvliesoperatie, alvorens je bij de arts wordt geroepen.
    Bij de controle bleek dat alles er goed uitzag, behalve dat de oogdruk te hoog was. Hiervoor kreeg ik medicijnen mee.
    Op 13 januari weer terug naar Het Oog(4) voor controle. Oogdruk nog te hoog en bloed in het oog. Er wordt besloten tot een nieuwe operatie om het bloed te verwijderen en de afvoer van het oog goed open te maken.
    Dinsdag 14 januari een tweede operatie, waarbij onder andere het oog gespoeld wordt.(5)
    Woensdag 15 januari terug naar Het Oog(6) voor controle.
    De oogdruk blijkt nog meer gestegen te zijn. De medicatie wordt verhoogd.
    Donderdag 16 januari een extra controle. De bloedingen zijn gestopt en de oogdruk is gezakt tot een normale waarde.
    Maandag 20 januari weer voor controle naar Rotterdam(7)
    Het blijkt moeilijk het oog van binnen te bekijken, omdat de lens vertroebeld is. Zelfs met moderne apparatuur om met licht en geluid het oog te bekijken, mislukt. Er moet een nieuwe operatie plaatsvinden.
    Op donderdag 23 januari vindt de derde operatie plaats. Het netvlies blijkt opnieuw losgelaten en gescheurd te zijn. Volgens de arts dreef er van allerlei rotzooi in mijn oog. Bij deze operatie wordt ook de vertroebelde lens verwijderd.
    Vrijdag 24 januari opnieuw naar Het Oog(8) voor controle.
    Het ziet er allemaal goed uit. De schade aan het netvlies is hersteld, het oog gereinigd en de oogbol gevuld met olie.
    Om er voor te zorgen dat de olie goed tegen het netvlies drukt, moet ik om het uur een uur in treurhouding zitten en ’s nachts op mijn buik te slapen. Voor die treurhouding huren we een apparaat in Houten. Op mijn buik slapen gaat moeizaam. Ik raak over vermoeid. De treurhouding en het buikslapen moet ik vijf dagen volhouden.
    Omdat de operatie geslaagd is, hoef ik pas na veertien dagen voor controle terug te komen.
    Ik voel me een beetje verweesd. Van bijna iedere dag in Het Oog naar veertien dagen zonder controle, geeft wel een speciaal gevoel. Je vraagt je steeds af: Zou het allemaal wel goed gaan?
    Op dit moment gaat het redelijk. Wel last van hoofdpijn boven het oog en een beetje oliesmaak in mijn mond.
    Ik twijfel heel erg of ik daar nu contact over moet opnemen met Het Oog.

    krabbels28 januari 2014

    Jij ziet, jij ziet, wat ik niet zie (1)
    Tussen Kerstmis en Oud en Nieuw ben ik het zicht in mijn rechteroog kwijt geraakt.
    Dat is de reden, waarom er al enige tijd geen krabbels meer zijn verschenen.
    Een deze dagen staan de werderwaardigheden met mijn rechteroog bij de krabbels

    krabbels31 december 2013

    Kleinkind
    Opmerking van ons tweejarig kleinkind:
    Als je valt ben je kapot. Val je erg, dan ben je erg kapot. En als je heel erg kapot bent, dan ben je dood.

    krabbels21 december 2013

    kerstbal (73K)

    krabbels21 december 2013

    Benzine tanken 5
    Onverwacht toch weer iets van Shell gehoord.
    Ze hebben mijn bezwaren nogmaals doorgegeven aan de technische dienst.
    Het wachten is op hun visie.
    We zijn benieuwd.

    krabbels 19 december 2013

    Benzine tanken 4
    Drie dagen geleden eindelijk wat gehoord van Shell.
    Shell vindt dat we benzine hebben gekregen, voor hetgeen we betaald hebben.
    Geen genoegen genomen met dit antwoord.
    Feiten: we gingen tanken toen de benzinemeter aangaf dat hij nog voor een derde vol was. Als we inderdaad 54 liter zouden hebben getankt, dan reden we al enige tijd op de reservetank. De auto had ons dan via allerlei signalen gewaarschuwd dat er getankt moest worden.
    Toen we van de pomp wegreden, bleek de tank maar voor twee derde gevuld. Dus hooguit voor eenderde getankt. Hadden we die 54 liter getankt, dan was het vulpistool al lang afgeslagen. Het vulpistool sloeg echter pas af, toe ik de slang snel aan de pomp bevestigde.
    Bovenstaande nogmaals onder de aandacht van Shell gebracht en geschreven dat ik een genereuze oplossing van Shell had verwacht.
    Tot nu toe geen reactie van Shell ontvangen.
    Dat wordt dus nooit meer Shell tanken.

    krabbels 15 december 2013

    Bring your parents to work day
    De jongste dochter werkt bij CNV-jongeren.
    CNV-Jongeren (66K) Om te weten te komen waar je zoon / dochter werkt organiseerde CNV-jongeren op 11 december van 12.00 tot 14.00 uur een “Bring your parents to work day". Op deze dag werden verschillende activiteiten ondernomen om CNV-jongeren beter te leren kennen.
    Het programma begon met een quiz om te kijken of je al enig inzicht had in het werk van CNV-jongeren. Daarna volgde drie keer speed-daten. Een tien minuten contact met één van de medewerkers met als doel meer zicht te krijgen op het werk van deze jongerenbond.
    Vervolgens een lunch en een rondleiding goor het gebouw.
    We hebben een goede indruk gekregen van het werk en de werkplek van onze dochter.

    krabbels 12 december 2013

    Benzine tanken 3
    Op tien december opnieuw een email naar Shell gestuurd, met daarin weer onze belevenissen bij het tankstation in Uitgeest.
    Tot mijn verbazing kwam er op 12 december een persoonlijke email van Shell terug.
    Hierin hun verontschuldigingen voor het ongemak en voor het niet ontvangen van een antwoord.
    De klantendienst heeft zich tot de technische dienst gewend, met de vraag waarom er nog geen informatie is ontvangen betreffende ons probleem.
    Shell schrijft dat ze nu het nodige gedaan hebben om onze klacht te escaleren naar de verantwoordelijke persoon om onderzoek te doen waarom wij geen reactie hebben ontvangen van de technische dienst.
    We wachten een verdere reactie van Shell af.

    krabbels 7 december 2013

    Benzine tanken 2
    Omdat we niets van Shell hoorden, hebben we opnieuw, maar nu schriftelijk, een klacht bij de klantenservice gedeponeerd.
    Op zo’n klacht per email volgt een automatisch aangemaakt antwoord, waarin Shell aangeeft je zo spoedig mogelijk met je probleem of klacht te helpen.
    Onze schriftelijke klacht is op 5 december verzonden, maar tot op heden hebben we nog geen reactie van Shell mogen ontvangen.
    We geven Shell nog een paar dagen tijd om te reageren, alvorens we ons opnieuw tot de klantenservice zullen wenden.
    Service? Tot nu toe is van enige service van Shell geen sprake.
    Wij zijn bang, dat Shell de klacht onder tafel laat verdwijnen en dat we niets van ze zullen horen.
    Voorlopig blijven we Shell echter met onze klacht bestoken.

    krabbels 3 december 2013

    Benzine tanken
    Afgelopen zondag waren we op familiebezoek in Heiloo. Onze kleindochter werd die dag 15 jaar.
    Op de terugweg naar huis tanken we vaak bij het onbemande tankstation in Uitgeest. Daar is de benzine vrij goedkoop. Zo ook dit keer. De eerste pomp bleek niet te werken. Dus achteruit naar een andere pomp.
    Bij het tanken bleek dat de benzinetank zich maar langzaam vulde. Toen de meter tegen de 50 liter aangaf, wilde ik stoppen. Zo veel kon er eigenlijk niet in, want voor het tanken was de benzinetank nog voor 1/3 gevuld.
    Normaal slaat de pomp uit, als de benzinetank gevuld is. Dat gebeurde dus niet. Toen ik de vulslang wilde verwijderen, bleef hij benzine geven. Pas toen ik hem weer aan de pomp had bevestigd sloeg de pomp af. Hij gaf aan dat ik 54 liter getankt zou hebben. Dat leek ons niet te kunnen, ook al was er misschien een paar liter over de straat gegaan.
    shell (53K) Bij het wegrijden kwam pas de grote verrassing. De benzinemeter gaf aan dat de tank maar voor 2/3 gevuld was. Dat betekende dus dat er maar voor 1/3 deel bij was getankt, terwijl de meter 54 liter aangaf.
    Bij een parkeerplaats zijn we gestopt en hebben onze klacht bij Shell Nederland gedeponeerd. Alle gegevens over pomp, aantal liters, tijdstip, etc. werden door ons doorgegeven. We kregen te horen dat we de volgende dag zouden worden teruggebeld.
    Niet dus. Toen we aan het aan het einde van de volgende dag nog niets gehoord hadden, hebben we opnieuw Shell gebeld.
    Excuses dat we niet teruggebeld waren. In hun systeem ontbraken een aantal gegevens, die we wel al eerder hadden doorgegeven. Na alle gegevens nog eens doorlopen te hebben, kregen we te horen dat we de volgende dag echt zouden worden teruggebeld.
    Niet dus.
    Wat een service van Shell. Maar Shell is nog niet van ons af.
    We wachten in spanning af. Horen we niets, dan richten we ons opnieuw tot Shell.
    We rekenen er op dat Shell ons genoegdoening verschaft.
    Wordt vervolgd.

    terug naar het begin